Kto odpowiada za drogi na terenie Kamiennej Góry?
Informacja na temat utrzymania dróg na terenie gminy miejskiej Kamienna Góra
Lp.
|
Nr Drogi
|
Nazwa ulicy
|
1.
|
3487 D
|
ul. Katowicka
|
2.
|
3488 D
|
ul. S. Okrzei
|
3.
|
ul. Spacerowa
|
|
4.
|
Al. Wojska Polskiego
|
|
5.
|
ul. Broniewskiego
(odcinek łączący ul. Spacerową z Al. Wojska Polskiego)
|
|
6.
|
3489 D
|
ul. L. Waryńskiego
|
7.
|
3490 D
|
ul. T. Kościuszki
|
8.
|
3476 D
|
ul. S. Staszica
|
9.
|
3476 D
|
ul. Wiejska
|
10.
|
3468 D
|
ul. Krzeszowska
|
Lp.
|
Nr Drogi
|
Nazwa ulicy
|
1.
|
bez numeru (dawna DK 5)
|
ul. Jeleniogórska
|
2.
|
bez numeru (dawna DK 5)
|
ul. Bohaterów Getta
|
3.
|
bez numeru (dawna DK 5)
|
ul. Wałbrzyska (od skrzyżowania z ul. Legnicką i Katowicką do ul. Boh. Getta)
|
4.
|
bez numeru (dawna DK 5)
|
ul. Legnicka
|
5.
|
367
|
ul. Wałbrzyska (od granicy miasta do skrzyżowania z ul. Katowicką i Legnicką)
|
Lp.
|
Nr Drogi
|
Odcinek
|
1.
|
S3
|
Węzeł Bolków – węzeł Lubawka
|
2.
|
S3
|
Węzeł Bolków – węzeł Lubawka – druga jezdnia
|
Jednostką prowadzącą prace przy zimowym utrzymaniu dróg krajowych nr S3, 3 i 5 jest: GDDKiA Oddział we Wrocławiu, Rejon w Wałbrzychu Obwód Utrzymania Dróg Bolków, Sady Dolne 6AB, 59-420 Bolków, tel. 76 818 03 23.
W momencie wystąpienia warunków zimowych, w siedzibach Obwodów Drogowych Wałbrzych i Bolków wprowadzone będą całodobowe dyżury.
Informacje o przejezdności dróg krajowych na terenie Dolnego Śląska można uzyskać w działającym całodobowo Punkcie Informacji Drogowej przy Oddziale GDDKiA we Wrocławiu, pod numerami telefonów: 71 320 98 18, 600 944 038, fax. 71 320 98 19. Ponadto informujemy, że informacje o przejezdności dróg krajowych na obszarze całego kraju, w tym na Dolnym Śląsku, dostępne są na stronie internetowej GDDKiA www.gddkia.gov.pl
Sprawy związane z utrzymaniem dróg gminnych, których Zarządcą jest Burmistrz Miasta Kamienna Góra można zgłaszać pod numerem telefonu: 668 358 481.
Jednocześnie przypominamy właścicielom, współwłaścicielom, użytkownikom wieczystym, jednostkom organizacyjnym, osobom posiadającym w zarządzie lub użytkowaniu, a także innym osobom władającym nieruchomością o spoczywającym na nich obowiązku uprzątnięcia zanieczyszczeń (m.in. piasku, śmieci, liści, chwastów) błota, śniegu, lodu z chodników położonych wzdłuż nieruchomości. Wymóg ten wynika z art. 5 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz.U. z 2024 r., poz. 399).
Przypominamy także, że w przypadku wystąpienia niekorzystnych warunków atmosferycznych, które mogą spowodować uszkodzenie obiektu budowlanego lub sprowadzić zagrożenie dla życia lub zdrowia ludzi, bezpieczeństwa mienia lub środowiska, właściciele i zarządcy zobowiązani są do zapewnienia bezpiecznego użytkowania obiektu budowlanego, poprzez usuwanie śniegu i sopli z dachów budynków – zgodnie z art. 61 pkt 2 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (t.j. Dz.U. z 2024 r., poz. 725 z poźn. zm.).
Niewywiązywanie się z przez właścicieli i zarządców z powyższych ustawowych obowiązków prowadzić może do wypadków oraz grozi konsekwencjami karno-administracyjnymi. Prace te możecie Państwo zlecić jednostkom wyspecjalizowanym w bieżącym świadczeniu usług w tym zakresie.