Kto odpowiada za drogi na terenie Kamiennej Góry?
Informacja na temat utrzymania dróg na terenie gminy miejskiej Kamienna Góra
Wykaz dróg utrzymywanych przez powiat kamiennogórski w Kamiennej Górze
Lp. | Nr Drogi | Nazwa ulicy |
1. | 3487 D | ul. Katowicka |
2. | 3488 D | ul. S. Okrzei |
3. | ul. Spacerowa | |
4. | Al. Wojska Polskiego | |
5. | ul. Broniewskiego
(odcinek łączący ul. Spacerową z Al. Wojska Polskiego) |
|
6. | 3489 D | ul. L. Waryńskiego |
7. | 3490 D | ul. T. Kościuszki |
8. | 3476 D | ul. S. Staszica |
9. | 3476 D | ul. Wiejska |
10. | 3468 D | ul. Krzeszowska |
Sprawy związane z letnim oraz zimowym utrzymaniem dróg utrzymywanych przez powiat kamiennogórski można zgłaszać w starostwie (ul. Wł. Broniewskiego 15, 58-400 Kamienna Góra) poniedziałek 7.30 -17.00, wtorek – czwartek 7.30-15.30, piątek 7.30-14.00 pod nr tel. 75 645 01 02 lub 75 645 01 20. Przy silnym natężeniu opadów – całodobowo w referacie drogownictwa (ul. Towarowa 43, 58-400 Kamienna Góra) pod nr tel. 790 380 715.
Wykaz dróg utrzymywanych przez Dolnośląską Służbę Dróg i Kolei we Wrocławiu
Lp. | Nr Drogi | Nazwa ulicy |
1. | 5a | ul. Jeleniogórska |
2. | 5 | ul. Bohaterów Getta |
3. | 5 | ul. Wałbrzyska (od skrzyżowania z ul. Legnicką i Katowicką do ul. Boh. Getta) |
4. | 5 | ul. Legnicka |
5. | 367 | ul. Wałbrzyska (od granicy miasta do skrzyżowania z ul. Katowicką i Legnicką) |
Sprawy związane z zimowym utrzymaniem dróg wojewódzkich utrzymywanych przez Dolnośląską Służbą Dróg i Kolei we Wrocławiu można zgłaszać pod numerami telefonu: 71 39 17 196 oraz 609 990 969.
Sprawy związane z utrzymaniem dróg gminnych, których Zarządcą jest Burmistrz Miasta Kamienna Góra można zgłaszać pod numerem telefonu: 668 358 481.
Jednocześnie przypominamy właścicielom, współwłaścicielom, użytkownikom wieczystym, jednostkom organizacyjnym, osobom posiadającym w zarządzie lub użytkowaniu, a także innym osobom władającym nieruchomością o spoczywającym na nich obowiązku uprzątnięcia zanieczyszczeń (m.in. piasku, śmieci, liści, chwastów) błota, śniegu, lodu z chodników położonych wzdłuż nieruchomości. Wymóg ten wynika z art. 5 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2023 r. poz. 1469, 1852.).
Przypominamy także, że w przypadku wystąpienia niekorzystnych warunków atmosferycznych, które mogą spowodować uszkodzenie obiektu budowlanego lub sprowadzić zagrożenie dla życia lub zdrowia ludzi, bezpieczeństwa mienia lub środowiska, właściciele i zarządcy zobowiązani są do zapewnienia bezpiecznego użytkowania obiektu budowlanego, poprzez usuwanie śniegu i sopli z dachów budynków – zgodnie z art. 61 pkt 2 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (Dz. U. z 2023 r. poz. 682, 553, 967.).
Niewywiązywanie się z przez właścicieli i zarządców z powyższych ustawowych obowiązków prowadzić może do wypadków oraz grozi konsekwencjami karno-administracyjnymi. Prace te możecie Państwo zlecić jednostkom wyspecjalizowanym w bieżącym świadczeniu usług w tym zakresie.