Rozmawiamy o budowie łącznika z S3 i reaktywacji linii do Kowar
Budowa łącznika z drogą S3 i rewitalizacja linii kolejowej Kamienna Góra – Kowary, były przedmiotem rozmów burmistrza Janusza Chodasewicza z Tymoteuszem Myrdą członkiem Zarządu Województwa Dolnośląskiego, który odpowiada za Departament Infrastruktury.
Samorządowcy odwiedzili m.in. miejsca przebiegu powstającej drogi ekspresowej S3 w rejonie Kamiennej Góry oraz łącznika drogi wojewódzkiej nr 367 (Kamienna Góra – Wałbrzych) z S3. Ta inwestycja, finansowana ze środków samorządu wojewódzkiego, miałaby odciążyć skrzyżowanie ul. Wałbrzyskiej i Legnickiej, które po otwarciu drogi ekspresowej będzie bardzo zatłoczone.
– Właśnie mija 13 miesięcy odkąd wspólnie z burmistrzem Chodasewiczem, zaczęliśmy rozmowy z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad. Próbowaliśmy przekonać tę instytucję do zmiany rozwiązań projektowych, które pozwoliłyby wpiąć łącznik do węzła Kamienna Góra – Północ. Niestety ciągle jesteśmy w tym samym miejscu – powiedział Tymoteusz Myrda członek Zarządu Województwa.
Dziesiątki spotkań m.in. w kancelarii premiera, rozmowy z ministrami, petycje i protesty mieszkańców na razie nie zmieniły stanowiska GDDKiA.
– Osoby odpowiedzialne za budowę S3, nie chcą skorygować planów i zamierzają skierować ruch tranzytowy przez Kamienną Górę – dodał burmistrz Janusz Chodasewicz.
Obaj samorządowcy zadeklarowali kontynuację rozmów m.in. z GDDKiA oraz wykorzystanie poparcia parlamentarzystów i członków rządu z naszego regionu.
Obejrzeli też kamiennogórski dworzec i fragment linii kolejowej Kamienna Góra – Kowary.
– Bardzo zależy nam na reaktywacji tego połączenia, ponieważ chcielibyśmy wyprowadzić załadunek kamienia z kopalni Ogorzelec poza Kamienną Górę – powiedział burmistrz Chodasewicz.
Tymoteusz Myrda poinformował, że samorząd województwa prowadzi obecnie rozmowy z PLK w sprawie przejęcia tej linii kolejowej.