Dentobus w Kamiennej Górze. Bezpłatna profilaktyka stomatologiczna dla dzieci.
12 sierpnia do Kamiennej Góry zawita Dentobus. Będą w nim prowadzone przeglądy stomatologiczne u dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym.
Dentobus będzie stał przy Przedszkolu Publicznym nr 2. Każdy mieszkaniec Kamiennej Góry może przyjść ze swoim dzieckiem na bezpłatne badanie profilaktyczne. Jest to możliwe dzięki porozumieniu miasta Kamienna Góra z firmą DirectMedic, która organizuje badania. Dentobus będzie dostępny w godzinach od 8 do 14.
JAK ZGŁOSIĆ DZIECKO?
Wystarczy podpisać wysłany elektronicznie/wydany przez szkołę druk OŚWIADCZENIA i dostarczyć je (osobiście lub przekazać dziecku) do wychowawcy lub sekretariatu szkoły.
ILE TO KOSZTUJE?
NIC. Wszystkie czynności Dentobusu, lekarzy i naszego personelu są BEZPŁATNE, refundowane przez Dolnośląski Oddział NFZ.
CZY WARTO?
Zdecydowanie TAK. Nawet jeśli Państwa pociecha znajduje się pod opieką stomatologa, wykonany przez naszego lekarza przegląd może pomóc w diagnozie, wykazać potrzebę leczniczą i przyspieszyć usunięcie problemu.
Zgodnie z badaniami 86,9% polskich sześciolatków dotyka problem próchnicy, a jej intensywność to średnio 5,1 zębów zainfekowanych. Wczesna diagnoza pozwala na szybkie i bezbolesne leczenie. Odsunięcie leczenia w czasie może prowadzić do konieczności leczenia kanałowego lub utraty zęba. Jako rodzice dzieci z zębami mlecznymi – pamiętajcie Państwo, że próchnica przeniesie się z nich także i na zęby stałe. Nie warto więc lekceważyć profilaktyki w każdym wieku dziecka.
CZY BADANIA SĄ WSKAZANE, skoro panuje pandemia?
Właśnie z uwagi na COVID, najprawdopodobniej większa część dzieci nie była w ostatnim czasie badana przez lekarza dentystę, co potencjalnie zwiększa ilość problemów stomatologicznych które mogą wystąpić u Państwa dziecka. Więc TAK.
CZY BADANIA SĄ BEZPIECZNE?
W Dentobusie wdrożony jest program BEZPIECZNEJ przychodni mobilnej. Nasi specjaliści przyjmują Pacjentów w pełnych środkach ochrony osobistej, przy pracującej przepływowej lampie UVC, z zastosowaniem środków dezynfekcji powierzchniowej, dezynfekcji ust Pacjenta i zminimalizowanym czasem ekspozycji.
CO DALEJ? CZY JESTEM ZMUSZONY DO KONTYNACJI LECZENIA?
NIE. Po wykonanych przez naszych lekarzy czynnościach, Państwa dziecko (lub wychowawca w wypadku przedszkolaków lub młodszych uczniów) otrzyma kartę Pacjenta. W niej, między innymi, lekarz po zbadaniu stanu uzębienia i błon śluzowych, określi na diagramie potrzeby leczenia zachowawczego, oceni wady zgryzu i wskaże ewentualne potrzeby konsultacji specjalistycznych (np. ortodontycznej). Wzięcie udziału w przeglądzie jest dobrowolne i nie narzuca w żaden sposób kontynuacji, wyboru lekarza czy też metod i finansowania leczenia.
Proces obsługi Pacjentów:
- Jeśli tylko jest taka możliwość (nie jest to obligatoryjne) zapraszamy Pacjentów z UMYTYMI wcześniej ząbkami. Jeśli nie ma takiej możliwości – nie ma problemu, lekarze przeczyszczą zęby Pacjenta na unicie w Dentobusie;
- Aby nie ingerować w Państwa plan zajęć/lekcji prosimy osobę koordynującą o przyprowadzanie nam Pacjentów w małych grupkach (6 osób);
- W momencie, gdy 6-ty Pacjent jest w trakcie czynności lekarza, prosimy o „zrotowanie” kolejnych 5 Pacjentów – tak aby cały proces przebiegał płynnie i bez przerw;
- Pacjentów przyjmujemy w trybie ciągłym, niezależnie od przerw lekcyjnych;
- Prosimy o przyprowadzenie w pierwszej kolejności Pacjentów, którzy np: wcześniej kończą zajęcia lub np wychodzą na wycieczkę, etc;
- Każdy Pacjent wchodzi do Dentobusu ze swoim, wypisanym przez jego Rodzica/Opiekuna Oświadczeniem (oryginał lub wydruk skanu) które uprzednio Państwo zebraliście od Rodziców – PROSIMY O SPRAWDZENIE: czy Rodzic wpisał PESEL, czy jest to PESEL dziecka a NIE RODZICA, czy Rodzic się podpisał (najczęstsze błędy w oświadczeniach);
- Każdy Pacjent ma mieć założoną maseczkę, którą na polecenie lekarza ściąga wyłącznie na czas czynności medycznych.
Wypisane przez lekarza karty Pacjentów przekazujemy Placówce:
- Pacjentom klas od 4tej wzwyż do przekazania przez uczniów Rodzicom/Opiekunom;
- Do Sekretariatu, w wypadku Pacjentów przedszkolnych, zerówek, nauczania początkowego (klasy 1-3) do dystrybucji przez Wychowawców dla Rodziców/Opiekunów;
- Każdy Pacjent ma prawo otrzymać naklejkę „Dzielny Pacjent”;
- Zwłaszcza w wypadku Pacjentów z Przedszkoli, Zerówek wizyta na fotelu ma też charakter edukacyjny, pokazując, że nie ma się czego „bać u Dentysty”. Taka wizyta może się przedłużyć, prosimy więc o wyrozumiałość. Mamy nadzieję, że w ten sposób nasi specjaliści przyczyniają się do zmniejszenia w przyszłości ilości Pacjentów cierpiących na dentofobię.
Procedury bezpieczeństwa:
- Podczas wizyty Pacjenta pracuje lampa UVC przepływowa, nieustanie filtrując powietrze;
- Personel pracuje w pełnych środkach ochrony osobistej;
- Personel jest w pełni zaszczepiony (3 dawki);
- Czas czynności z Pacjentem ze zdjętą maseczką jest minimalizowany, wszelkie czynności niemedyczne nie są wykonywane podczas wizyty;
- Dentobus jest regularnie wietrzony;
- Po każdym Pacjencie dezynfekowane są powierzchnie płaskie, dotykane przez Pacjenta;
- Przed przyjazdem, wnętrze Dentobusu jest ozonowane;
- Wszystkie materiały, narzędzia, środki ochrony są sterylne i/lub jednorazowe.