Dentobus w Kamiennej Górze. Bezpłatna profilaktyka stomatologiczna dla dzieci.

12 sierpnia do Kamiennej Góry zawita Dentobus. Będą w nim prowadzone przeglądy stomatologiczne u dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym.

Dentobus będzie stał przy Przedszkolu Publicznym nr 2. Każdy mieszkaniec Kamiennej Góry może przyjść ze swoim dzieckiem na bezpłatne badanie profilaktyczne. Jest to możliwe dzięki porozumieniu miasta Kamienna Góra z firmą DirectMedic, która organizuje badania. Dentobus będzie dostępny w godzinach od 8 do 14.

JAK ZGŁOSIĆ DZIECKO?
Wystarczy podpisać wysłany elektronicznie/wydany przez szkołę druk OŚWIADCZENIA i dostarczyć je (osobiście lub przekazać dziecku) do wychowawcy lub sekretariatu szkoły.
ILE TO KOSZTUJE?
NIC. Wszystkie czynności Dentobusu, lekarzy i naszego personelu są BEZPŁATNE, refundowane przez Dolnośląski Oddział NFZ.
CZY WARTO?
Zdecydowanie TAK. Nawet jeśli Państwa pociecha znajduje się pod opieką stomatologa, wykonany przez naszego lekarza przegląd może pomóc w diagnozie, wykazać potrzebę leczniczą i przyspieszyć usunięcie problemu.
Zgodnie z badaniami 86,9% polskich sześciolatków dotyka problem próchnicy, a jej intensywność to średnio 5,1 zębów zainfekowanych. Wczesna diagnoza pozwala na szybkie i bezbolesne leczenie. Odsunięcie leczenia w czasie może prowadzić do konieczności leczenia kanałowego lub utraty zęba. Jako rodzice dzieci z zębami mlecznymi – pamiętajcie Państwo, że próchnica przeniesie się z nich także i na zęby stałe. Nie warto więc lekceważyć profilaktyki w każdym wieku dziecka.
CZY BADANIA SĄ WSKAZANE, skoro panuje pandemia?
Właśnie z uwagi na COVID, najprawdopodobniej większa część dzieci nie była w ostatnim czasie badana przez lekarza dentystę, co potencjalnie zwiększa ilość problemów stomatologicznych które mogą wystąpić u Państwa dziecka. Więc TAK.
CZY BADANIA SĄ BEZPIECZNE?
W Dentobusie wdrożony jest program BEZPIECZNEJ przychodni mobilnej. Nasi specjaliści przyjmują Pacjentów w pełnych środkach ochrony osobistej, przy pracującej przepływowej lampie UVC, z zastosowaniem środków dezynfekcji powierzchniowej, dezynfekcji ust Pacjenta i zminimalizowanym czasem ekspozycji.
CO DALEJ? CZY JESTEM ZMUSZONY DO KONTYNACJI LECZENIA?
NIE. Po wykonanych przez naszych lekarzy czynnościach, Państwa dziecko (lub wychowawca w wypadku przedszkolaków lub młodszych uczniów) otrzyma kartę Pacjenta. W niej, między innymi, lekarz po zbadaniu stanu uzębienia i błon śluzowych, określi na diagramie potrzeby leczenia zachowawczego, oceni wady zgryzu i wskaże ewentualne potrzeby konsultacji specjalistycznych (np. ortodontycznej). Wzięcie udziału w przeglądzie jest dobrowolne i nie narzuca w żaden sposób kontynuacji, wyboru lekarza czy też metod i finansowania leczenia.

 

Proces obsługi Pacjentów:

  • Jeśli tylko jest taka możliwość (nie jest to obligatoryjne) zapraszamy Pacjentów z UMYTYMI wcześniej ząbkami. Jeśli nie ma takiej możliwości – nie ma problemu, lekarze przeczyszczą zęby Pacjenta na unicie w Dentobusie;
  • Aby nie ingerować w Państwa plan zajęć/lekcji prosimy osobę koordynującą o przyprowadzanie nam Pacjentów w małych grupkach (6 osób);
  • W momencie, gdy 6-ty Pacjent jest w trakcie czynności lekarza, prosimy o „zrotowanie” kolejnych 5 Pacjentów – tak aby cały proces przebiegał płynnie i bez przerw;
  • Pacjentów przyjmujemy w trybie ciągłym, niezależnie od przerw lekcyjnych;
  • Prosimy o przyprowadzenie w pierwszej kolejności Pacjentów, którzy np: wcześniej kończą zajęcia lub np wychodzą na wycieczkę, etc;
  • Każdy Pacjent wchodzi do Dentobusu ze swoim, wypisanym przez jego Rodzica/Opiekuna Oświadczeniem (oryginał lub wydruk skanu) które uprzednio Państwo zebraliście od Rodziców – PROSIMY O SPRAWDZENIE: czy Rodzic wpisał PESEL, czy jest to PESEL dziecka a NIE RODZICA, czy Rodzic się podpisał (najczęstsze błędy w oświadczeniach);
  • Każdy Pacjent ma mieć założoną maseczkę, którą na polecenie lekarza ściąga wyłącznie na czas czynności medycznych.

Wypisane przez lekarza karty Pacjentów przekazujemy Placówce:

  • Pacjentom klas od 4tej wzwyż do przekazania przez uczniów Rodzicom/Opiekunom;
  • Do Sekretariatu, w wypadku Pacjentów przedszkolnych, zerówek, nauczania początkowego (klasy 1-3) do dystrybucji przez Wychowawców dla Rodziców/Opiekunów;
  • Każdy Pacjent ma prawo otrzymać naklejkę „Dzielny Pacjent”;
  • Zwłaszcza w wypadku Pacjentów z Przedszkoli, Zerówek wizyta na fotelu ma też charakter edukacyjny, pokazując, że nie ma się czego „bać u Dentysty”. Taka wizyta może się przedłużyć, prosimy więc o wyrozumiałość. Mamy nadzieję, że w ten sposób nasi specjaliści przyczyniają się do zmniejszenia w przyszłości ilości Pacjentów cierpiących na dentofobię.

Procedury bezpieczeństwa:

  • Podczas wizyty Pacjenta pracuje lampa UVC przepływowa, nieustanie filtrując powietrze;
  • Personel pracuje w pełnych środkach ochrony osobistej;
  • Personel jest w pełni zaszczepiony (3 dawki);
  • Czas czynności z Pacjentem ze zdjętą maseczką jest minimalizowany, wszelkie czynności niemedyczne nie są wykonywane podczas wizyty;
  • Dentobus jest regularnie wietrzony;
  • Po każdym Pacjencie dezynfekowane są powierzchnie płaskie, dotykane przez Pacjenta;
  • Przed przyjazdem, wnętrze Dentobusu jest ozonowane;
  • Wszystkie materiały, narzędzia, środki ochrony są sterylne i/lub jednorazowe.

Załączniki

# Plik Wielkość pliku
1 pdf Oświadczenie rodzica Dentobus 184 KB
2 pdf Pytania i odpowiedzi dla Rodziców 92 KB