Linia kolei dużych prędkości w Kamiennej Górze – spotkanie konsultacyjne

Planujemy doprowadzenie linii kolei dużych prędkości do Kamiennej Góry – zapowiedzieli na wczorajszym spotkaniu konsultacyjnym przedstawiciele wykonawcy studium techniczno – ekonomiczno – środowiskowego dla tej inwestycji.

Projektanci rozważają i konsultują obecnie sześć wariantów przebiegu torów w rejonie Kamiennej Góry. Jeśli trasa powstanie, pociągi będą mogły poruszać się po niej z maksymalną prędkością 250 km/h.

Wszystkie rozpatrywane warianty zakładają budowę nowego torowiska na obrzeżach miasta. Do obecnego dworca kolejowego ma zostać doprowadzony łącznik, z którego będą mogły korzystać zwyczajne pociągi. Obecnie przebieg łącznika jest rozważany w dwóch wariantach.

Podczas spotkania z projektantami pojawiła się trzecia propozycja przebiegu, którą przedstawił architekt miasta. Z punktu widzenia Kamiennej Góry byłaby ona najlepszym, najmniej kolidującym rozwiązaniem. Wniosek w tej sprawie zostanie oficjalnie przesłany do wykonawcy studium.

Na przełomie marca i kwietnia 2022 roku mamy poznać trzy rekomendowane warianty przebiegu linii. Zostaną zaprezentowane na kolejnych konsultacjach z mieszkańcami. Ostateczny wariant ma zostać zaproponowany we wrześniu 2022 roku.

Inwestycja jest planowana w ramach budowy linii kolejowej Żarów – Świdnica – Wałbrzych – granica państwa. Jeśli trasa powstanie, pociągi do Wrocławia będą przejeżdżały przez Kamienną Górę. Według obecnych wyliczeń dojazd do stolicy województwa trwałby poniżej godziny.