Wniosek o zapewnienie dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami
Odpowiedzialny za usługę: Agnieszka Polewska Koordynator ds. Dostępności
e-mail: agnieszka.polewska@kamiennagora.pl
telefon: 75 66 66 149
- PODSTAWA PRAWNA
Ustawa z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
- WYMAGANE DOKUMENTY
Zgodnie z art. 30 ww. ustawy, każda osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy, po wykazaniu interesu faktycznego, ma prawo wystąpienia z wnioskiem o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej. Wniosek powyższy powinien zawierać:
- Dane kontaktowe wnioskodawcy;
- Wskazanie bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie architektonicznym
lub informacyjno-komunikacyjnym; - Wskazanie sposobu kontaktu z wnioskodawcą;
- Wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności, jeżeli dotyczy.
Wniosek o zapewnieni dostępności stanowi załącznik nr 1 do karty usług
- MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW
- Osobiście w Biurze Obsługi Klienta Urzędu Miasta Kamienna Góra
- Przesłać pocztą na adres: Urząd Miasta Kamienna Góra, 58-400 Kamienna Góra, Plac Grunwaldzki 1
- Drogą elektroniczną na adres sekretariat@kamiennagora.pl lub elektroniczną skrzynkę podawczą na platformie ePUAP
- Wysłać faksem na numer 75 64 55 111
- OPŁATY
Bez opłat
- TERMIN I SPOSÓB ZAŁATWIENIA
Zgodnie z art. 31 ust. 1 ustawy zapewnienie dostępności w zakresie określonym we wniosku następuje bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie 14 dni od złożenia powyższego wniosku. Natomiast zgodnie z art. 31 ust. 2 ustawy, jeżeli zapewnienie dostępności, w zakresie wskazanym we wniosku, nie jest możliwe w terminie 14 dni, to podmiot publiczny niezwłocznie powiadamia wnioskodawcę o przyczynach opóźnienia i wskazuje nowy termin, nie dłuższy jednak niż dwa miesiące od dnia złożenia wniosku o zapewnienie dostępności. W przypadkach uzasadnionych wyjątkowymi okolicznościami, zgodnie z art. 31 ust. 3 ustawy, gdy zapewnienie dostępności w zakresie określonym we wniosku o zapewnieni dostępności jest niemożliwe lub znacznie utrudnione w szczególności ze względów technicznych lub prawnych, podmiot publiczny niezwłocznie zawiadamia wnioskodawcę o braku możliwości zapewnienia dostępności.
- TRYB ODWOŁAWCZY
Brak
- UWAGI
Zgodnie z art. 32 ww. ustawy w przypadku gdy podmiot publiczny nie zapewni wnioskodawcy dostępności:
- w sposób i terminie, o którym mowa w art. 31 ust. 1, albo
- w terminie określonym w art. 31 ust. 2, albo
- z powodów określonych w zawiadomieniu, o którym mowa w art. 31 ust.3
Wnioskodawcy służy prawo złożenia skargi na brak dostępności.
Skargę wnosi się do Prezesa Zarządu PFRON, w termie 30 dni od dnia, w którym upłynął termin:
- określony w art. 31 ust. 1, albo
- wskazany w zawiadomieniu, o którym mowa w art. 31 ust. 1
- otrzymania zawiadomienia, o którym mowa w art. 31 ust.3.
Skarga powinna spełniać wymagania formalne określone dla wniosku o zapewnieni dostępności.